För att börja arbeta med SWINX ScanLev behöver man först importera leverantörsregistret och kontoplanen från ekonomisystemet.
1) Import leverantör. Registrera en faktura och klicka på sökknappen för "Levnr:" i fakturaregistreringsbilden, då visas en lista. Listan är till en början helt tom tills man importerat leverantörsregistret. Längst ner till vänster finns knappen "Uppdatera", genom att klicka på den hämtas uppgifterna in från ekonomisystemet.
2) Import konto. När man kommer till fältet för konto i fakturans registreringsbild finns en sökknapp. Genom att klicka på sökknappen kommer man till kontoregistret och för att läsa in kontona från ekonomisystemet klickar man på "Uppdatera".
3) Skapa ny leverantör eller nytt konto. Lägg upp leverantören eller kontot i ekonomisystemet. Vid fakturaregistreringen sen klickar man på "Uppdatera", precis som i steg 1 och steg 2, beroende på om det är en leverantör eller ett konto som skapats.