Show/Hide Toolbars

SWINX ScanLev Användarhandbok

 

För att kunna registrera fakturor i SWINX ScanLev och kontera dessa måste leverantörer, konton, projekt och resultatenheter vara upplagda i affärssystemet och ha importerats till SWINX ScanLev. Normalt sker detta när man går igenom inställningarna och kopplingarna till affärssystemet innan man börjar arbeta i programmet första gången. Men om man har lagt upp en ny leverantör eller annat av ovan, i sitt affärssystem, behöver man uppdatera SWINX ScanLev med dessa. I programmet finns knappen Uppdatera tillgänglig i respektive lista och kan alltså uppdateras vid registreringen av en faktura. Se nedan exempel på uppdateringar av registerna.

 

Har man lagt upp/aktiverat flera nya leverantörer eller konton så följer alla med när registerna uppdateras.

 

Ny leverantör

 

Se till att leverantören finns upplagd i affärssystemet och är markerad som Aktiv. Därefter börjar man registrera fakturan som vanligt genom att skriva leverantörens nummer eller namn, alternativt klicka på pilen till höger i fältet Levnr.

I listan som öppnas, finns Uppdatera längst ner. När man klickar på den hämtas uppgifterna från affärssystemet så att leverantörsregistret i SWINX ScanLev uppdateras.

 

Fakturaregistrering-leverantör

 

 

Man kan även uppdatera leverantörsregistret utan att registrera en faktura. När man öppnat leverantörsregistret väljer man Uppdatera högst upp och Från ekonomisystemet.

 

Leverantörsregister uppdatering

 

 

Nytt konto

 

Se till att kontot finns upplagt i affärssystemet och är markerat som Aktivt. Därefter börjar man registrera fakturan som vanligt och i nedan exempel utgår vi från att man har valt en leverantör för fakturan, registrerat den och nu ska kontera den med ett nytt konto. Vid konteringen skriver man kontots nummer eller namn, alternativt klickar på pilen till höger i fältet Konto. I listan som öppnas, finns Uppdatera längst ner. När man klickar på den hämtas uppgifterna från affärssystemet så att listan med konton i SWINX ScanLev uppdateras.

 

Fakturaregistrering-konto

 

 

Listan med konton nås från menyn under Alla fakturor. Här kan man uppdatera från affärssystemet på samma sätt som ovan. Välj Konto och Uppdatera. Kontrollera att rätt bokföringsår är valt, innan uppdateringen av kontona.

 

Kontolista uppdatering

 

Projekt och resultatenheter

 

För att uppdatera listorna med projekt och resultatenheter gör man på samma sätt som vid ny leverantör eller nytt konto. Antingen vid fakturans registrering eller i listläget. Listorna med projekt och resultatenheter nås också från menyn under Alla fakturor.