Registrering, inställning

Navigation:  Arbetsgång > Registrera >

Registrering, inställning

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

För att underlätta och göra registreringen av fakturorna snabbare finns en del inställningsmöjligheter i SWINX ScanLev.

 

Registrering-installning

 

 

1) Förvalda medarbetare. För varje leverantör kan man i Leverantörsregistret (menyn Leverantörer) ställa in vilka medarbetare som ska vara förvalda alternativ för att Godkänna resp Attestera. Man kan även göra en generell inställning för detta i "Inställningar - Egenskaper"

 

2) Förvalda kostnadskonton. I leverantörsregistret kan man även ställa in vilket konto man vill ha som ett automatiskt förvalt förslag i samband med fakturaregistreringen. Detta konto kan man sedan ändra vid fakturaregistreringen om man vid ett enskilt tillfälle vill ersätta med ett annat.

 

3) Kolumnernas ordning. Vill man ha konteringskolumnerna i en annan odrning än den som är standard kan man bara ta tag i resp kolumnrubrik och dra den till en ny plats. Man kan dock inte ta bort någon kolumn.

 

4) Konteringsmallar. Som stöd för omfattande konteringar finns möjlighet att arbeta med konteringsmallar. Mallar kan antingen kopplas på i samband med registreringen av den enskilda fakturan, eller göras förvalda för resp leverantör i leverantrösregistret. Konteringsmallarna beskrivs i ett eget hjälpavsnitt

 

5) Tabordning. Genom att klicka med höger musknapp i det tomma området visas en liten mini-meny. I denna kan man ställa in önskad tab-ordning vid fakturaregistreringen. Man kan välja om markören ska gå direkt från fältet förfallodatum till kontering eller om den ska gå via projekt/resultatenhet (objekt1/objekt2).