Please enable JavaScript to view this site.

SWINX ScanLev Användarhandbok

 

Har man tilläggsmodulen Fler företag i sin licens så är det under Inställningar -> Företag som man skapar och underhåller de företag som finns i systemet. Man kan även underhålla användarnas behörigheter i de olika företagen. Inloggning som SYSDBA krävs när man väljer fliken Företag.

 

Grunder inställningar ftg-flikarna företag och användare

 

 

Flikarna visar företag och användare ur två perspektiv:

 

Under fliken Företag skapar man och underhåller företagen samt att man kan se och ändra vilka användare som har behörighet i ett visst företag.

 

Fliken Användare visar istället vilka företag som respektive användare har behörighet i, vilket även kan ändras.

 

Längre ner här, finns det guider för hur man ändrar användarnas behörigheter i företagen.

 

 

Företag

 

Markera ett av företagen i listan, till höger visas användarna och deras behörigheter i just det företaget. Bockar man ur Aktiva längst uppe till höger visas även företagets inaktiva användare i ljusgrå text.

 

Grunder inställningar ftg-företag

 

 

Klicka på nedan rubriker för att visa mer information. Stäng informationen genom att klicka på rubriken igen.

 

Nytt - Skapa nytt företag

 

Ändra

 

Radera

 

Uppdatera

 

 

Användare

 

Här kan man både ändra och aktivera befintliga användare. Vill man lägga upp en ny användare (som inte finns sedan tidigare), så görs det istället under Inställningar -> Användare.

 

Grunder inställningar ftg-användare hänvisning

 

 

Markera en aktiv användare i listan till vänster.

Till höger visas företaget/företagen och de behörigheter som användaren har i respektive företag.

Bockar man ur Aktiva ovanför användar-listan visas även inaktiva användare, men i ljusgrå text.

 

Om man bockar ur Aktiva uppe till höger ovanför företagslistan, så visas även de företagen där användaren är inaktiv. I kolumnen Användare visas antalet aktiva användare i företaget.

 

Grunder inställningar ftg-användare

 

 

Klicka på nedan rubriker för att visa mer information. Stäng informationen genom att klicka på rubriken igen.

 

 

Ändra

 

Synkronisera

 

 

Guider för att lägga till användare i ett företag eller lägga till företag på en användare

 

Om man vill ändra på vilka användare som ska ha tillgång i de olika företagen så finns det två sätt, beroende på om man utgår från fliken Företag eller Användare , dvs ett företag där man vill lägga till fler användare eller en användare som ska få behörighet i ytterligare ett företag.

En användare som redan finns och som är satt till inaktiv ska bara aktiveras och läggas till i rätt företag.

 

Klicka på nedan rubriker för att visa mer information. Stäng informationen genom att klicka på rubriken igen.

 

Lägg till användare i ett företag

 

Ge en användare behörighet i ytterligare ett företag

 

 

De användare som har behörighet i flera företag ser fliken Välj företag... till vänster under menyn.

 

Grunder inställningar ftg-flik välj ftg

 

 

När man väljer att logga in i ett annat företag så visas in en sammanställning över:

 

antalet fakturor som den inloggade användaren har att godkänna och/eller attestera i respektive företag

antal fakturor som är tolkade och finns att importera

antal fakturor som har status Klar eller Attesterad (som ska överföras till affärssystemet)

 

Man byter företag genom att dubbelklicka på det företag som man vill vara inloggad i. Man behöver inte logga in på nytt bara för att man byter företag.

 

Grunder inställningar ftg-sammanställning

 

 

 

 

 

Created with Help & Manual 8 and styled with Premium Pack Version 4 © by EC Software