Användare |
Rulla Föregående Topp Nästa Mer |
Här sker upplägg av nya användare samt underhåll av befintliga användare och deras behörigheter i det företaget som man är inloggad i.
För att lägga upp en ny användare krävs inloggning som SYSDBA.
Gäller det underhåll av övriga användare och andra företag som man har i sin licens, så görs det istället under Inställningar -> Företag.
I listan visas alla aktiva användare, bocka ur Aktiva för att visa även inaktiverade användare i företaget.
Klicka på nedan rubriker för att visa mer information. Stäng informationen genom att klicka på rubriken igen.
Tänk på:
•Ett ID kan aldrig ändras när det väl är skapat. Om ett ID är fel, inaktivera det och lägg sen upp ett nytt korrekt ID. Har man många användare bör man undvika ID som består av användarnas initialer. Eftersom ett ID som "AJ", skulle kunna gälla både för Annika Johansson och Anders Jönsson.
•ID kan vara max 6 tecken. Giltiga tecken är bokstäver (anges automatiskt som versaler) och siffror. Inga mellanslag, å, ä, ö eller specialtecken kan användas.
•Ett namn kan vara max 30 tecken inklusive mellanslag. Vi rekommenderar att man undviker specialtecken.
•Om man inte ändrar bland behörigheterna på en ny användare så får denne automatiskt full behörighet.
•Attesträttsbelopp (max totalbelopp på fakturor) är det belopp som användaren har rätt att attestera. För att godkänna fakturor behövs inget attesträttsbelopp.
•Användaren sätts automatiskt som aktiv.
•Ett standardval av projekt eller resultatenhet, betyder att de fakturor användaren registrerar, automatiskt registreras med projektet och/eller resultatenheten.
•Om användaren ska godkänna/attestera via e-post, ett programtillägg till SWINX ScanLev), så måste det anges en e-postadress samt markeras i rutan Attest. Då kan man skicka fakturor för godkännande och/eller attest via mejl samt påminnelser till användaren som inte returnerat fakturor i tid.
•Lösenord behövs, används för att komma in SWINX ScanLev. Det får vara max 13 tecken, giltiga tecken är: !#$%&+- a-z A-Z 0-9