Please enable JavaScript to view this site.

SWINX ScanLev Användarhandbok

Navigering: Grunder > Inställningar

E-post inställningar

Rulla Föregående Topp Nästa Mer

 

Det finns en tilläggsmodul till SWINX ScanLev som gör det möjligt att godkänna och attestera fakturor via e-post samt skicka påminnelser om oattesterade fakturor till användarna.

Där är en del inställningar som man först behöver göra i programmet och man når dessa via Inställningar -> Epost.

 

Grunder inställningar epost-epost

 

 

 

Man behöver en e-postadress av typ POP3 eller IMAP4 samt en SMTP-server.

SWINX ScanLev måste ha ett eget e-postkonto, som inte får användas till något annat, eftersom programmet hämtar alla meddelanden som finns i brevlådan. Det lättaste är om man använder sin befintliga domän och lägger upp en adress, typ attest@domän.se.

Om man har flera företag i sin licens, så ska det skapas en unik e-postadress för varje enskilt företag i SWINX ScanLev. Det är då lämpligt att använda sig av attest.företag@domän.se.

I SWINX ScanLev finns det en möjlighet att ange en avvikande server och ett användarkonto för påminnelser.

För alla användare som ska attestera och godkänna fakturor via e-post, så måste det på användarna i användarregistret inne i  SWINX ScanLev, anges en e-postadress samt markeras för attest.

 

Grunder inställningar epost-användare

 

 

Klicka på nedan rubriker för att visa mer information. Stäng informationen genom att klicka på rubriken igen.

 

Inställningar

 

Välja meddelandetext

 

Påminnelse om oattesterade fakturor

 

E-postattesterna skickas ut från mappen E-post och under fliken Skicka. Markera i rutan för Alla eller markera valfria rader, välj sen Skicka.

Påminnelser skickas istället ut från mappen Distribuerade. Markera i rutan för Alla eller markera valfria rader, välj sen Påminnelse och bekräfta.

 

Mer om funktionerna finns här.

 

 

 

 

 

Created with Help & Manual 8 and styled with Premium Pack Version 4 © by EC Software