Påminnelsefunktion |
Rulla Föregående Topp Nästa Mer |
Det finns ett tilläggsmodul till SWINX ScanLev som gör det möjligt att skicka påminnelser om oattesterade fakturor, via e-post. För att den ska fungera krävs ett antal inställningar görs under "Inställningar - E-post"
Påminnelse om oattesterade fakturor
För att underlätta arbetet för ekonomiavdelningen finns en påminnelsefunktion för att skicka ut en lista över fakturor som inte är godkända eller attesterade. Uppgifter för den person och e-postadress man vill ska stå som avsändare för påminnelserna, anges i inställningarna för e-post.
För att skicka ut påminnelserna går man in i Fakturaflöde och Distribuerade, väljer ut de fakturor man vill skicka påminnelser för och klickar på påminnelseknappen. Välj fakturor genom att hålla ner Ctrl och klicka på valda fakturor eller tryck Ctrl+A för att markera alla fakturor.
Har ni tillägget E-post och användaren har en e-postadress angiven på dennes inställningar kan man skicka en påminnelse även om användaren i vanliga fall inte använder sig av e-postattest. För att kunna skicka en påminnelse till en användare behöver rutan Attest inte vara ibockad. Se kolumnen Attest under Inställningar -> Användare.