Det finns ett tilläggsprodukt till SWINX ScanLev som gör det möjligt att skicka påminnelser om oattesterade fakturor, via e-post. För att den ska fungera krävs ett antal inställningar görs under "Inställningar - E-post"
Påminnelser om oattesterade fakturor
För att underlätta arbetet för ekonomiavdelningen finns en påminnelsefunktion (fr o m ver 2.1) för att skicka ut en lista över fakturor som inte är godkända eller attesterade. För att skicka ut påminnelserna går man in i "Fakturaarkiv - Distribuerade", väljer ut de fakturor man vill skicka påminnelser för och klickar på påminnelseknappen. För att kunna använda funktionen behövs programtillägget för epost-hantering.
Man kan även ställa in vilken påminnelsetext man vill ha med på det mail man skickar ut till sina medarbetare. Inställningen finns i menyn "Inställningar - E-post" där man klickar på knappen "Meddelande" och väljer fliken "Påminnelser"
Hur man använder den nya funktionen framgår av nedanstående filmklipp...
Klippet kan bli lättare att titta på om man väljer högre upplösning alternativt att titta i fullskärmsläge..!