Please enable JavaScript to view this site.

SWINX ScanLev Användarhandbok

Navigering: Specialfunktioner

Projekt, resultatenhet

Rulla Föregående Topp Nästa Mer

 

Det finns möjligheter att arbeta med projekt och resultatenheter i SWINX ScanLev.

Precis som för konto och leverantörer, så importeras dessa till SWINX ScanLev från affärssystemet.

Har man lagt upp ett nytt projekt eller RE i sitt affärssystem så kan man uppdatera det vid en fakturas registrering. Uppdatera-knappen finns längst ner, under listan med valbara projekt/resultatenheter.

 

För den som arbetar i Visma Compact är fältens benämningar istället Objekt 1 och Objekt 2.

 

Vid fakturans registring anger man det specifika projektnumret eller resultatenheten i avsett fält, alternativt klickar på pilen för att öppna listan och väljer ett projekt eller resultatenhet.

Listorna över projekt/RE kan sorteras antingen på nummer eller benämning och fungerar på samma sätt som de andra listorna i programmet.

Det är heller ingen skillnad om man befinner sig i huvudet eller på en konteringsrad på fakturan när man ska välja eller söka i listorna.

Både nummer och benämning kan innehålla siffror samt gemener eller versaler.

 

Skillnaden mellan projekt eller RE är att, ett projekt löper på (ibland över flera år) tills det avslutas, medan resultatenheter är årsbundna och kopplade till det specifika bokföringsåret. När man skapar nytt bokföringsår så ska man se till att ens resultatenheter följer med till det nya skapade året, under förutsättning att de är aktuella förstås.

 

Det är också möjligt att följa upp vilka fakturor som registrerats på respektive projekt och resultatenhet samt att ha förvalda godkännnare och attestörer på projekten och resultatenheterna. Så när en faktura registreras och/eller konteras på t.ex. ett projekt så blir förvalda användare automatiskt valda och läggs då till i fälten för Godkänna och/eller Attest.

 

Här finns en del guider för hur man enklast arbetar med projekt och resultatenheter samt hur man följer upp dessa. I guiderna benäms dessa som projekt och/eller RE, funktionerna är i stort sett de samma.

 

 

Klicka på rubriken för att visa guiden. Stäng guiden genom att klicka på rubriken igen.

 

Registrera en faktura

 

Registrera en faktura på projekt/RE med förvalda användare

 

Ändra projekt/RE

 

Följ upp projekt

 

Följa upp resultatenheter

 

Lägga till eller ändra förvalda användare att godkänna eller attestera

 

Filtrering och urval

 

Skriva ut och spara ner

 

 

 

 

 

Created with Help & Manual 8 and styled with Premium Pack Version 4 © by EC Software